Sunday, October 17, 2010

Hawa.

Kaum hawa. Lembut tak beerti lemah. Lembut tak beerti bodoh. mungkin ada sesetengah, alah abaikan lah. Gua tak pandai betul main ayat mcm ni. Moh kita straight to the point.




Sesetengah kaum hawa ni mungkin ada yang tak selembut yang sepatutnya, tapi dalam kekasaran tu tetap ada terselit kelembutan. Nak contoh? fine, gua bagi.




1) Dalam keluarga.

adik : kakak, nak sikit.
kakak : ish. nah. sikit je. jangan mintak lagi!

seminit kemudian...(kita anggap je adik dia ni pelahap mcm hantu raya)

adik : kakak! nak lagi!
kakak : ish dia ni! nah lahhhh!


Walaupun dalam 50% ikhlas, tapi si kakak ni tetap nak bg. dalam marah-marah, dalam keadaan mcm nak tampo adik dia yang ta reti bahasa mcm adik gua ni, si kakak tetap bg. sebab apa? sbb hatinya lembut.



2) Dalam percintaan. (gelinya gua taip 'cinta' )

pakwe : ye, i mengaku i tipu u.
makwe : fine! jgn contact i lagi!


Padahal dalam hati ' pujuk lah aku balik, pujuklah aku balik. nanti aku rindu kau'. takpun, tgh mkn kejap kejap jenguk phone. tgh lepak lepak, jenguk phone. tengah online, jenguk phone. kalau ada msg masuk, ' harap-haraplah dia yang msg'. kalau daripada orang lain, serta merta mood kaum hawa akan berubah. yedak? alah, gua ni nampak je mcm pra-matang, tapi cekadak korang semua ada dalam poket doraemon gua lah!




3) Dengan member.
Enun : milah, tlg ambikkan coli aku kat sana.
Milah : malas aku. ambik lah sendiri.
Enun : kau jgn mintak tlg aku lg lepas ni! (dan mungkin ada lagi dialog yang tak elok untuk di tulis disini)


Satu jam kemudian...

Milah : Enun, tlg ambikkan pampers aku kat sana.
Enun : ambiklah sendiri!
Milah : alah tlg lah. pleasee! :'(
Enun : yelah yelah.


See! Walaupun sakit hati, tapi tetap nak tolong. Tapi ni 100% bukan gua. Kalau gua ada kat tempat Enun, Milah tu nak kena terkam dengan hantu jelangkung pun gua malas nak tarik tangan. Gua kat tepi ' Go jelangkung go! makan dia! yeah! u got it bitch!'. padan muka kau, Milah.




Dan kerana kelembutan inilah, wanita diiktiraf 'doa wanita lebih makbul daripada lelaki'. Bukan setakat lembut, penyayang pula tu. So,  jangan salahkan gua kalau lepas kaum adam baca blog gua, tiba-tiba terjengol pulak idea bangang nak tukar 'bibird' masing-masing.




p/s : Kamal Adli, i lembut orangnya tau. I tak pernah lagi pukul orang sampai patah tangan. paling kurang pun, patah gigi. Kan comel tu.



Eh kejap.


Tapi 1 jelah, hati wanita ni terlalu lembut. Sekali patah hati, luka tu ambik masa berbulan-bulan untuk sembuh.








wanita biasa katanya.

No comments:

Post a Comment