Tuesday, August 31, 2010

Mama, gua rindu lu.

Dulu, kalau gua terima berita mak member gua meninggal, gua mesti cakap dalam hati , 'kesiannya dia, mcm mana lah hidup dia lepas ni.nak tolong pun tak mampu. nak tolong apa? kalau dia mintak tolong pun, mesti doakan yang terbaik untuk mak dia kat sana, '. Dan sekarang ni, terkena batang hidung sendiri, barulah gua reti bahasa mcm mana hidup tak beribu. sayu je hati. Yaa, sangat sayu. walaupun mulut ni senyum, ketawa, bercakap tak henti-henti, tapi dalam hati, hanya Dia saja yang faham.


Kadang-kadang, gua cemburu sgt dgn member-member gua yang ada ibu. Diorang manja-manja, ketawa-ketawa dgn ibu diorang. Gua? hanya mampu senyum dari jauh je. Tapi itu tak menjadi masalah untuk gua teruskan hidup gua yang cool ni. hehe. Sbb, gua ada papa. papa yang tak mungkin dapat tandingi bapa orang lain. Yee, papa gua tak boleh tandingi papa lu semua. papa lu tak cool, papa gua cool. Sorry, gua mmg over eksaited kalau nak sejukkan hati sendiri.


Raya dah nak dekat, Raya tahun ni lain sangat. Mama gua takde. biasanya, dia yang paling eksaited. tukar kusyen, buat kuih raya, tukar perabot, tukar langsir. Raya tahun ni, satu habuk pun tak tukar. mungkin gua and kakak gua tak biasa lagi ambik alih tugas mama gua. kuih raya pun sekeping pun takda. baju kurung pun belum beli.







Nasib baiklah Allah kurniakan papa yang serba boleh, yang bertanggungjawab. 
















p/s : Gua rindu mama gua. Rindu sangat.
p/s/s : Hargailah mama lu sementara dia nyawa-nyawa ikan tu. kehkehkeh.

No comments:

Post a Comment