Friday, September 3, 2010

Kecik-kecik kan comel.

Tiba-tiba pulak petang-petang ni gua teringat masa gua kecik-kecik dulu. okay, sebelum gua berlagak gua dah besar, mari kita sambung cerita.

"Dulu kan kan, masa kita budak-budak kecik, kita selalu pegi taman dgn kwn kita. kat taman tu, kita nyanyi kuat-kuat sampai anjing kat rumah cina depan tu menyalak kuat-kuat mcm kena rogol. Lepas tu, kita selalu makan ais-krim sampai tumpah tumpah kat ibu jari kaki. kita pun tunduk lepas tu jilat sisa-sisa ais-krim tu. konon manja.emmm nikmatnya. alamak, lucah pulak. Lepas tu, bila balik rumah, kita tak pernah mandi. kita makan-makan then terus lepak tgk tv mcm ikan buntal. Lepas tu kan awk kan, kita ngantuk, kita terus tidur mcm taknak bangun dah."


Bila pikir balik masa budak-budak dulu, heaven gila. Apa taknya, homework tak buat pun cikgu buat muka toye. Kalau sekarang, kalau tak siap homework mesti kena berdiri kat luar kelas. saja je nak suruh gua femes.


Dulu, masa zaman gua bodoh bodoh bingai, lirik lagu ni selalu melekat kat kepala hotak gua ;

Paddle pop, paddle pop,
habiskan duit mak bapok.





Apapun, bila dgr cerita zaman dulu-dulu papa gua cerita, mcm syok je. mencabar gila. main pacat lah, setakat kena libas dgn bontot buaya, dia libas balik pakai bontot dia. perh, mmg masyuk. kalau lah gua nampak buaya depan gua tenung gua, gua serah diri beb. tak sanggup nak main sorok-sorok. buatnya tetiba dia terkan gua. takke gua mati terkejut? kalau gua surrender, takdalah terkejut sgt. gua mati berjihad, tak sanggup tgk buaya tu berlapor, gua sanggup gadaikan nyawa demi maruah bangsa. okay tak sabet.


gua rasa gua kena gerak sekarang memandangkan banyak gua dah mencarut tak tentu hala T__T




p/s : Esok ada reunion batch standard 6 bestari, nak pegi dok?

No comments:

Post a Comment